This information was brought to my attention by Dr Fiz also known as Dr Curtis A Ficenec and John Haremza.
Apart from the joy of consuming the new zeolite healthy chocolate, Chava, here is a university study showing how cocoa compounds effected the study subjects when they took a high flavanol cocoa beverage. Pretty impressive!
Cocoa Compounds Boost Blood Flow to Muscles
A large and steadily growing set of studies supports the cardiovascular benefits of consuming cocoa flavanols. Narelle M. Berry, from the University of South Australia (Adelaide, Australia), and colleagues studied 21 overweight men and women, ages 54 to 59 years, BMI 31 to 36 kg/m2, each of whom was assigned to consume single servings of either a high-flavanol (701 mg) or a low-flavanol (22 mg) cocoa beverage. Two hours after cocoa consumption, followed by 10 minutes of cycling at 75% of age-predicted maximum heart rate, the team measured endothelium-dependent flow-mediated dilatation (FMD), a parameter that can modify blood pressure responsiveness to exercise. In those subjects who consumed the high-flavanol beverage, blood pressure was 14% lower, as compared to those who consumed the low flavanol drink. The researchers conclude that: “By facilitating vasodilation and attenuating exercise-induced increases in [blood pressure], cocoa flavanols may decrease cardiovascular risk and enhance the cardiovascular benefits of moderate intensity exercise in at-risk individuals.”‘
Guess what’s in our new Chava Vital Healthy Chocolate?
Leave a Reply
Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration or TGA. Zeolite is available in Australia for personal use only. The products and information contained herein are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any diseases or, medical problems. It is not intended to replace your doctor's recommendations. The information is provided for educational purposes only. Nutritional benefits may vary from one person to another.